Pandemia rozgrzała ten rynek do czerwoności. Rynek rośnie i będzie rósł ale już nie tak dynamicznie"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zdaniem eksperta, rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021.
Zdaniem eksperta, rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021. fot. 123RF
Udostępnij:
Catering dietetyczny plasuje się w rankingu najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Pandemia sprawiła, że rynek znacząco przyspieszył, w porównaniu z rokiem 2019 zwiększył swoją wartość niemal trzykrotnie. Obecnie wyceniany jest na ponad 2,5 mld zł. - Rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021- prognozuje ekspert.

Popularność cateringów dietetycznych to w skali europejskiej fenomen jedynie w Polsce. Na Zachodzie silnym trendem jest z kolei kupowanie surowców już odważonych w pudełkach do samodzielnego przygotowania dań. W Polsce prognozy dotyczące rozwoju rynku są optymistyczne.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że rynek znacząco przyspieszył ale też zweryfikowała działalność firm z tego sektora, co skutkowało zamknięciem około 60 z nich.

- Rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021. Szacujemy, że wzrost w nowym roku będzie wynosił między 20 a 30 proc. – mówi Jacek Domasat, Prezes Zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska.

Z kolei Paweł Wróbel, Nice To Fit You wskazuje, że kluczowym kierunkiem zmian na rynku będzie jego mocne rozwarstwianie na dwa segmenty. – Próg wejścia do branży cateringów nie jest wysoki. Dobitnie świadczy o tym sama liczba nowych podmiotów, które pojawiły się w ostatnich latach, często motywowane spontanicznym impulsem i dostrzeżeniem okazji danej chwili. Jednak utrzymanie się, dalszy rozwój i przede wszystkim zapewnienie jakości to wyzwania, do którego niezbędna jest strategia i silne zaplecze na wielu polach – mówi.

– W takiej sytuacji trudno jest reklamować zawyżoną cenę, ponieważ „zjedliśmy” nasz dowód. Aby ustrzec się podobnych doświadczeń, przed zjedzeniem posiłku zażądajmy podania jego wagi i ceny. Jeśli mamy wątpliwości, poprośmy o zważenie posiłku w naszej obecności. Próby oszustwa „na wadze” to wykroczenie i można zgłaszać ten fakt na policję. Dodatkowo o sprawie warto powiadomić Inspekcję Handlową – mówi Małgorzata Miś, prezes Stowarzyszenia AQUILA

Sprawdź jak nieuczciwi sprzedawcy oszukują w lokalach gastro...

Jego zdaniem, wobec rosnących kosztów - marketingowych, surowców, logistycznych - małe i niestabilne biznesy po prostu przestają być rentowne. – Przy weryfikacji znaczenie będą mieć też sami klienci, których świadomość dotycząca jakości rośnie. Zdrowie, a więc także odżywianie, stało się w pandemii jeszcze ważniejsze. Dlatego konsumenci poszukują tych marek, co do jakości których nie mają wątpliwości, które posiadają certyfikaty i spełniają najwyższe standardy dotyczące procesu produkcji– wylicza i dodaje, że przewidywać można trend spadkowy pod względem ilości graczy i mocne specjalizowanie się wąskiej grupy liderów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie