PKO BP przejmuje Nordeę. Co czeka klientów i pracowników?

agad, (d-ka)
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Jeszcze tylko przez pół roku oba banki pozostaną niezależne. Gdy zgody na zakup Nordei przez PKO wydadzą KNF oraz UOKiK, klientów i pracowników czekają zmiany.

Mają się czego obawiać?

Logo Nordei zastąpi logo PKO BP

Koniec ze spekulacjami, że skandynawska Nordea wycofuje się z naszego kraju, bo - wręcz przeciwnie - razem ze swoimi klientami i pracownikami wędruje pod skrzydła naszego największego banku detalicznego.

- Mniej więcej za pół roku staniemy się właścicielami Nordea Bank Polska, spółki leasingowej Nordea Finance i towarzystwa ubezpieczeń na życie Nordea Polska TUnŻ - wymienia Monika Floriańczyk__z biura prasowego PKO BP.

Bank Nordea ma 300 tys. klientów, ponadto 130 tys. osób wkupiło w nim polisy na życie. Zatrudnia ok. 2 tys. pracowników.
- Na razie, bez zmian, klienci będą obsługiwani na dotychczasowych zasadach. Po uzyskaniu zgód z KNF i UOKiK rozpocznie się proces integracji struktur banków - dodaje Floriańczyk.

Oznacza to, że placówki Nordei zmienią logo na PKO BP, a konta klientów skandynawskiego banku i ich pieniądze powędrują do polskiego. PKO będzie miał obowiązek za darmo wymienić klientom karty powiązane z kontami.

Dla posiadających w Nordea Banku kredyty hipoteczne nic się nie zmieni. Ich umowy mają pozostać nietknięte.

Tymczasem oszczędzający na lokatach w Nordei mogą stracić, gdyż na pewno PKO nie przedłuży z nimi umów na zasadach, jak w Nordei, bo ma niższe oprocentowanie. I tak np. depozyty w Nordei oprocentowane są na poziomie ponad 3 proc., a w PKO- 2,7.

Produkty i usługi Nordei - rzecz jasna - powoli będą znikać, a ich miejsce zajmą te z oferty PKO BP.

Oficjalnie PKOzachęca klientów Nordei: "Dzięki transakcji zyskają docelowo dostęp do szerokiej oferty produktów finansowych, w tym ubezpieczeniowych, nowoczesnej bankowości elektronicznej, płatności mobilnych oraz do największej sieci oddziałów w kraju.

- Zapowiadaliśmy, że chcemy być aktywni na rynku przejęć i fuzji w Polsce - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP. - Spółki z grupy Nordea doskonale uzupełniają aktualną ofertę naszego banku. Transakcja pozwoli nam wzmocnić pozycję rynkową, w szczególności w segmencie klientów zamożnych oraz bankowości korporacyjnej.

Klienci Nordei stracą komfort

Jednak klienci Nordei są przyzwyczajeni do kameralnych placówek, w których nie ma tłumów. Wkrótce na pewno stracą ten komfort, gdyż, by dostać się do okienka w PKO, trzeba stać w długiej kolejce.

Jakie zmiany czekają 2 tys. pracowników Nordei?

- Ich doświadczenie będzie dla nas cenne - odpowiada PKOPolski. - Zapewniamy wiele możliwości rozwoju kariery zawodowej pracowników i ci z Nordei na tym skorzystają.

Nie mówi nic o zwolnieniach. To samo słyszeliśmy przy okazji wcześniejszych fuzji na rynku bankowym, np., gdy w 2007 roku Pekao SA przejmował BPH. Pracę w obydwu bankach straciło zaś 2,5 tys. pracowników. Jeszcze jeden znany przykład - z 2010 roku - wtedy hiszpański Santander przejmował BZ WBK. I tylko w tym jednym roku WBK zmniejszył zatrudnienie o 500 etatów.
 

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dobry klient
PKO trochę się unowocześnia. Jak na polskiego molocha idzie im nie najgorzej.
np płatność IKO jest całkiem fajna i czekam aż sie bardziej upowszechni. 
W większych bankach przeważnie dłużej się czeka bo te mniejsze nie mają aż takiego nasycenia klientów i w konsekwencji sa droższe, przejmowane przez większe.
j
jeronimo16
farsa...nie zwolnią, szanują doświadczenie. Panie Prezesie jak byłam na konwencie z Pana udziałem mówił Pan, że nie wie co się dzieje w naszym banku, bo docierają do Pana tylko dobre wiadomoąści....błąd - otóż dyrektorzy regionalni robią co chcą straszą zwolnieniami, nachodzą oddziały co tydzień i rozmawiają z każdym pracownikiem pytzjąc systematycznie ":dlaczego tAK MAŁO, WIE PANI CZYM TO SIĘ MOŻE SKOŃCZYĆ".PRAWDA JEST TAKA JESTEŚMY PRZEŁADOWANI OBOWIĄZKAMI. JA PRACUJĘ W PLACÓWCE S2, JESTEM SOBIE ANALITYKIEM, DORADCĄ, ADMINISTRATOREM PRODUKTÓW, A JESTEM SAMA. NIE MOGĘ IŚĆ NA URLOP BO NIKT MNIE NIE ZASTĘPUJE. JAK PRZERZUCONO MNIE Z DETALU, GDZIE MIALAM CAŁY CZAS NAGRODY, NA HIPOTEKI PRZEZ PONAD ROK NIE MOGŁAM SOBIE PORADZIĆ Z OSIĄGNIĘCIEM POZIOMU 120 PROC. MIN. WYNIKU. NIKT MNIE NIE UCZYŁ, NIE BYŁAM NA ŻADNYM SZKOLENIU. DZIEŃ W DZIEŃ CHODZIŁAM ZAPŁAKANA I WYSTRASZONA. DZISIAJ WIEM, ZE PRACA W PKO JAK KIEDYŚ BYŁAM Z TEGO DUMNA, TO TERAZ JEST DLA MNIE KOSZMAR. NA DOMIAR ZŁEGO DOKŁADACIE NAM TAKIE OBOWIĄZKI, KTÓRE NIE MAJĄ NIC WSPÓLNEGO ZE SPRZEDAŻ. NP MAJĄC WNIOSEK NA KREDYT HIPOTECZNY MUSZĘ GO ZAREJESTROWAĆ W ALNOVA, MSORD, PLATIN, INFOCRED, ROZLICZYĆ EWENTUALNĄ FRA DLA INSPEKTORA, KTÓRY ZROBI MI DO TEGO KONTROLĘ A I CO NAJCIEKAWSZE TERAZ MUSZĘ PISAĆ JESZCZE JAKIEŚ BZDURY NA TABLICY CODZIENNIE, PISAĆ RAZ W TYGODNIU RAPORT DO REGIONU Z WNIOSKÓW, ROZLICZAĆ POŚREDNIKÓW I CHYBA JESZCZE Z DZISIĘĆ RZECZY PODOBNEGO TYPU, RAPORTY DO CRK Z KONTROLI ZLECONYCH, MIESIĘCZNE ROZLICZANIE FRA DLA INSPEKTORÓW....A KLIENCI STOJĄ POD DRZWIAMI I PYTAJĄ KIEDY BĘDĘ MIAŁA CZAS DLA NICH....ZASTANÓWCIE SIĘ CO WY ROBICIE...PORADA DLA PRACOWNIKÓW NORDEA - UCIEKAJCIE JAK MOŻECIE, BO PKO TAK WAM MÓZGI WYPIERZE I NIE BĘDZIECIE W STANIE Z TEJ MATNI WYJŚĆ. PRZY OKAZJI PANIE PREZESIE PROSZĘ POWIEDZIEĆ PO CO NAM CALL CENTER JAK JA DOSSTAJĘ BAZĘ DO OBDZWONIENIA (KLIENCI RZEKOMO PRZEPROWADZILI ROZMOWĘ Z CALL CENTER) A W RZECZYWISTOŚCI ALBO NIKT DO NICH NIE DZWONIŁ, ALBO NIE WYRAZILI ZGODY NA SPRZEDAŻ. MAM NADZIEJĘ, ŻE NIEŹLE PAN ZARABIA, BO MÓJ AWANS PO 10 LATACH PORACY KOSZTOWAŁ MNIE ZAROBKI ROCZNE MNIEJSZE O PRAWIE 20 TYSIĘCY PLN, A PODWYŻKĄ RZĘDU 100 BRUTTO PROSZE SOBIE POWIESIĆ NA ŚCIANIE.
Z
Zbyszek01
NIestety, na przykładzie I Oddziału w Krakowie przy Królewskiej - poziom odsługi żenujący, doradca niekompetentny i niesłowny - może dlatego, że nie udało się "złapać" mnie na kredyt?
l
luz1234
Zgadzam się z jeronimo to mafia, mobbing na porządku dziennym.P{odwyżki kto o nich słyszał, gdzie sa bonusy, doofinansowanie do urlopów, kto je ma i jak smieszne są to kwoty.Czy to normalne, by dyrektor podsuwał kartkę pracownikowi, by napisał wypowiedzenie i czy pracownik ma się bać wysikac bo klucz do toalety wisi w sekretariacie?Kto słyszał o swiadczeniu urlopowym, nowy rytm to wyciskanie z pracownika ostatnich możliwości i to za marne pieniądze, tylko dokładają obowiązków nic poza tym
s
szasza
Ja też jestem pracownikiem pko bp od 14 lat. Wg dyrektora zarabiam bardzo dużo bo przecież robię plan i mam premie( żenujące ), ale nie obchodzi to go ,że jestem sam bez niczyjej pomocy i siedzę po 12 godzin dziennie bez możliwosci odebrania nadgodzin. Wszystkie banki są takie same.
z
zyletka
Mnie chcieli zwolnić dyscyplinarnie po 38 latach pracy na L4,  nigdy z niego nie korzystałam i nagle zachorowałam. Znaleźli pretekst. Akurat miałam pecha, że klient wycofał się ze spotkania i nie podpisał już przekształconego konta. Złożył reklamację mam 58 lat i 38 lat pracy w PKO BP. Jestem schorowaną , znerwicowaną kobietą. Odebrałi mi możliwość świadczenia emerytalnego, odprawy musiałam się zwolnić natychmiastowo na zasadzie porozumienia stron.Nigdy tego nie zapomnę. Ale jestem szczęśliwa że nie muszę ich widzieć. Bezrobotna 58-latka. Pracownik PKO BP.-Były!
 
a
aprila01
Będziesz miał 3 lata by się przekonać jak wiele się zmieniło. Zrezygnowałeś kilkanaście lat temu, więc pewnie nie wiesz, że również w PKO były zmiany – mówię to jako klient tego banku. W zasadzie wszystko możesz załatwić przez Internet i telefon, czyli tak to lubisz. Infolinia PKO jest zdaje się najlepsza w Polsce. Ostatnio mogę nawet płacić telefonem – nie mów, że to relikt PRL-u
L
Lucas
Nordea swego czasu miała w swojej ofercie polisolokaty np. Strateg. Produkt ten nie wyróżniał się niczym specjalnym, przynosił straty jak większość źle sprzedawanych polisolokat. Jednak można się z tego typu produktów wycofać. Pomogę to zrobić bez żadnych kosztów wstepnych. Zapraszam do kontaktu po więcej informacji: 533-036-202
z
zama
zgadza się w tej firmie jest gorzej niż w sekcie szczurki biegają żeby wcisnąć jak najwięcej tej chały a prezesik jeździ po kraju i lansuje się gdzie się da szczurki go nie interesują ważne jest tylko to żeby w rankingach być na szczycie jak szczurek zwalnia od razu się go pozbywają prezesik mówi że wymienia DNA .szczurek nie może narzekać nie może nic złego powiedzieć o firmie jest zakaz wypowiadania swoich odczuć a niedługo będzie tak że będzie zakaz komunikowania się między szczurkami .na szczęście ja mam to już za sobą i chcę wymazać z pamięci tę firmę choć nie wiem czy to się da po 32 latach 
a
alfred
Ciekawe czy bedzie wyplata  za granica bez prowizji jak nie to zaraz znikam z banku
k
korba
Co prawda to prawda. jestem klientem Nordei od 5 lat i na obsługę nigdy nie czekałem dłużej niż 5 minut. Już kilkanaście lat temu zrezygnowałem z PKO bo dla mnie to moloch z procedurami rodem z PRL-u. W nordei bardzo dużo rzeczy szło załatwić przez telefon i maila ze skanem potrzebnego dokumentu. Szczerze to wątpię że będę zadowolony z przejęcia. Całe szczęście kredyt hipoteczny kończę za 3 lata - jakoś chyba wytrzymam.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu