Polisa po koronawirusie: w nowej normalności oczekujemy obniżki cen polis oraz zdalnej obsługi przez agentów i brokerów

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości konsumentów do kupna dodatkowej ochrony, ale zmieniło podejście do ubezpieczeń oraz agentów. Adam Jankowski / Polska Press
Zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości klientów do kupna dodatkowej ochrony. Obecna sytuacja epidemiologiczne wpłynęła jednak na proces zakupowy - większość ankietowanych wolałaby kupować ubezpieczenia zdalnie i tańsze. Nie oznacza to jednak, że klienci zrezygnują z doradztwa i ekspertyzy agentów ubezpieczeniowych. Ich głos jest nadal bardzo ważny dla klienta w procesie kupna polisy.

Pandemia COVID-19 wpłynęła nie tylko na funkcjonowanie firm, ale i na zachowania konsumentów. Wszystkie branże odczuły jej skutki oraz musiały dostosować się do nowych realiów. Dotyczy to również branży ubezpieczeniowej.

Ankietowani, którzy rozważali nabycie polisy dodatkowej (ponad 22%), najczęściej zamierzali kupić ubezpieczenie na życie, prywatne ubezpieczenie zdrowotne oraz ubezpieczenie mieszkaniowe.

Polisa zdalnie

Badanie przeprowadzone przez CUK Ubezpieczenia dowodzi, że ponad 63% ankietowanych wolałoby kupować zdalnie produkty ubezpieczeniowe w związku z koronawirusem. Na pytanie, jakich ułatwień ze względu na pandemię oczekujesz od firm ubezpieczeniowych, prawie 78% respondentów odpowiedziało, że obniżenia cen polis. Wskazywali także na możliwość zdalnego zakupu ubezpieczeń i elastyczne formy płatności za składki.
Jak wynika z badania zdalny zakup to dla klientów przede wszystkim bezpieczna i wygodna forma zakupu, szczególnie w czasie pandemii. Daje to również możliwość zaoszczędzenia czasu. Natomiast dla blisko 16% ankietowanych jest to zbyt skomplikowany proces.

Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!

Agent online: najpierw był stres

- Początek pandemii był dla wielu agentów ubezpieczeniowych stresującym momentem. Przejście w pełni na pracę zdalną, było zupełną nowością. Okres izolacji pokazał jednak, że taka sprzedaż produktów ubezpieczeniowych jest jak najbardziej możliwa. W multiagencji CUK Ubezpieczenia dbamy o satysfakcję klientów i znamy ich potrzeby, dlatego od lat inwestujemy w rozwiązania, które pozwalają na zakup ubezpieczenia w sposób zdalny. W czasie pandemii to zaprocentowało. Nasi doradcy, dzięki nowoczesnym technologiom, mogli pozostawać z klientem w kontakcie i towarzyszyć mu w wyborze najlepszej ochrony – mówi Łukasz Lenkiewicz, Zastępca Dyrektora Rozwoju Sieci Zewnętrznej CUK Ubezpieczenia.

Więcej czasu na doradztwo

Zdalny zakup ubezpieczenia nie wymaga od klienta pojawienia się w placówce. Cały proces można zrealizować wyłącznie online. Mimo wszystko ponad połowa badanych woli najpierw skonsultować się doradcą klienta telefoniczne, a proces sfinalizować za pośrednictwem strony www. Wyniki badania dowodzą, że rola doradcy, wspierającego klienta ekspercką wiedzą, jest wciąż bardzo istotna. Dodatkowo zdaniem ponad 37% respondentów bezpośredni kontakt z agentem, z zachowaniem środków ostrożności jest bezpiecznym sposobem zakupu ubezpieczenia w czasie pandemii.

Nowoczesne rozwiązania nie oznaczają rezygnacji ze wsparcia zaufanego agenta ubezpieczeniowego. Doradcy klienta korzystają z narzędzi cyfrowych. Oznacza to, że przeprowadzają szybką kalkulację w systemie informatycznym. Wygląda to tak, jak w placówce. Gotowa oferta trafia na adres mailowy klienta.
- Podczas konsultacji telefonicznej klient może omówić propozycję z doradcą, u którego do tej pory się ubezpieczał. Narzędzie Direct dla Agenta pomaga mi w codziennej pracy, nie tylko w czasie pandemii. Klienci, którzy obawiają się wyjść z domu i przyjść do biura w celu przedłużenia umowy, bardzo chętnie korzystają ze zdalnej sprzedaży. Nawet jeżeli ktoś ma problem z przedłużeniem polisy online, służę radą i pomagam w finalizacji zakupu. Klienci to doceniają. Ponadto w dobie życia w biegu i pracy do późna klienci coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania – zaznacza Patryk Orzechowski, właściciel Placówki Franczyzowej CUK Ubezpieczenia w Izabelinie.

Kupno ubezpieczeń w dobie pandemii COVID-19

W czasie pandemii i izolacji klienci nie przestali kupować ubezpieczeń. Prawie 61% ankietowanych zadeklarowało nabycie polisy. Najczęściej decydowali się oni na ubezpieczenia NNW, komunikacyjne AC czy mieszkaniowe. Jednocześnie zdecydowana większość badanych, blisko 78%, nie myślała o zakupie dodatkowego ubezpieczenia w tym okresie.
Badanie pokazuje, że zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości respondentów do kupna dodatkowej ochrony. Obecna sytuacja epidemiologiczne wpłynęła jednak na proces zakupowy - większość ankietowanych wolałaby kupować ubezpieczenia zdalnie. Nie oznacza to jednak, że klienci zrezygnują z doradztwa i ekspertyzy agentów ubezpieczeniowych. Ich głos jest nadal bardzo ważny dla klienta w procesie kupna polisy.

Chcesz być dobrze poinformowany w tematach budżetu domowego, prowadzenia biznesu i ważnych zmian w prawie? Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Naprawdę warto!

Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!

Reszty nie trzeba, to koniec drobniaków w UE?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3