Polisa po koronawirusie: w nowej normalności oczekujemy obniżki cen polis oraz zdalnej obsługi przez agentów i brokerów

Zbigniew Biskupski
Opracowanie:
Zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości konsumentów do kupna dodatkowej ochrony, ale zmieniło podejście do ubezpieczeń oraz agentów.
Zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości konsumentów do kupna dodatkowej ochrony, ale zmieniło podejście do ubezpieczeń oraz agentów. Adam Jankowski / Polska Press
Zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości klientów do kupna dodatkowej ochrony. Obecna sytuacja epidemiologiczne wpłynęła jednak na proces zakupowy - większość ankietowanych wolałaby kupować ubezpieczenia zdalnie i tańsze. Nie oznacza to jednak, że klienci zrezygnują z doradztwa i ekspertyzy agentów ubezpieczeniowych. Ich głos jest nadal bardzo ważny dla klienta w procesie kupna polisy.

Pandemia COVID-19 wpłynęła nie tylko na funkcjonowanie firm, ale i na zachowania konsumentów. Wszystkie branże odczuły jej skutki oraz musiały dostosować się do nowych realiów. Dotyczy to również branży ubezpieczeniowej.

Ankietowani, którzy rozważali nabycie polisy dodatkowej (ponad 22%), najczęściej zamierzali kupić ubezpieczenie na życie, prywatne ubezpieczenie zdrowotne oraz ubezpieczenie mieszkaniowe.

Polisa zdalnie

Badanie przeprowadzone przez CUK Ubezpieczenia dowodzi, że ponad 63% ankietowanych wolałoby kupować zdalnie produkty ubezpieczeniowe w związku z koronawirusem. Na pytanie, jakich ułatwień ze względu na pandemię oczekujesz od firm ubezpieczeniowych, prawie 78% respondentów odpowiedziało, że obniżenia cen polis. Wskazywali także na możliwość zdalnego zakupu ubezpieczeń i elastyczne formy płatności za składki.
Jak wynika z badania zdalny zakup to dla klientów przede wszystkim bezpieczna i wygodna forma zakupu, szczególnie w czasie pandemii. Daje to również możliwość zaoszczędzenia czasu. Natomiast dla blisko 16% ankietowanych jest to zbyt skomplikowany proces.

Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!

Agent online: najpierw był stres

- Początek pandemii był dla wielu agentów ubezpieczeniowych stresującym momentem. Przejście w pełni na pracę zdalną, było zupełną nowością. Okres izolacji pokazał jednak, że taka sprzedaż produktów ubezpieczeniowych jest jak najbardziej możliwa. W multiagencji CUK Ubezpieczenia dbamy o satysfakcję klientów i znamy ich potrzeby, dlatego od lat inwestujemy w rozwiązania, które pozwalają na zakup ubezpieczenia w sposób zdalny. W czasie pandemii to zaprocentowało. Nasi doradcy, dzięki nowoczesnym technologiom, mogli pozostawać z klientem w kontakcie i towarzyszyć mu w wyborze najlepszej ochrony – mówi Łukasz Lenkiewicz, Zastępca Dyrektora Rozwoju Sieci Zewnętrznej CUK Ubezpieczenia.

Więcej czasu na doradztwo

Zdalny zakup ubezpieczenia nie wymaga od klienta pojawienia się w placówce. Cały proces można zrealizować wyłącznie online. Mimo wszystko ponad połowa badanych woli najpierw skonsultować się doradcą klienta telefoniczne, a proces sfinalizować za pośrednictwem strony www. Wyniki badania dowodzą, że rola doradcy, wspierającego klienta ekspercką wiedzą, jest wciąż bardzo istotna. Dodatkowo zdaniem ponad 37% respondentów bezpośredni kontakt z agentem, z zachowaniem środków ostrożności jest bezpiecznym sposobem zakupu ubezpieczenia w czasie pandemii.

Nowoczesne rozwiązania nie oznaczają rezygnacji ze wsparcia zaufanego agenta ubezpieczeniowego. Doradcy klienta korzystają z narzędzi cyfrowych. Oznacza to, że przeprowadzają szybką kalkulację w systemie informatycznym. Wygląda to tak, jak w placówce. Gotowa oferta trafia na adres mailowy klienta.
- Podczas konsultacji telefonicznej klient może omówić propozycję z doradcą, u którego do tej pory się ubezpieczał. Narzędzie Direct dla Agenta pomaga mi w codziennej pracy, nie tylko w czasie pandemii. Klienci, którzy obawiają się wyjść z domu i przyjść do biura w celu przedłużenia umowy, bardzo chętnie korzystają ze zdalnej sprzedaży. Nawet jeżeli ktoś ma problem z przedłużeniem polisy online, służę radą i pomagam w finalizacji zakupu. Klienci to doceniają. Ponadto w dobie życia w biegu i pracy do późna klienci coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania – zaznacza Patryk Orzechowski, właściciel Placówki Franczyzowej CUK Ubezpieczenia w Izabelinie.

Kupno ubezpieczeń w dobie pandemii COVID-19

W czasie pandemii i izolacji klienci nie przestali kupować ubezpieczeń. Prawie 61% ankietowanych zadeklarowało nabycie polisy. Najczęściej decydowali się oni na ubezpieczenia NNW, komunikacyjne AC czy mieszkaniowe. Jednocześnie zdecydowana większość badanych, blisko 78%, nie myślała o zakupie dodatkowego ubezpieczenia w tym okresie.
Badanie pokazuje, że zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości respondentów do kupna dodatkowej ochrony. Obecna sytuacja epidemiologiczne wpłynęła jednak na proces zakupowy - większość ankietowanych wolałaby kupować ubezpieczenia zdalnie. Nie oznacza to jednak, że klienci zrezygnują z doradztwa i ekspertyzy agentów ubezpieczeniowych. Ich głos jest nadal bardzo ważny dla klienta w procesie kupna polisy.

Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu