Spis treści
Sklepy przygotowują się na poświąteczne wyprzedaże
Wielu sprzedawców już teraz rozpoczęło intensywne kampanie reklamowe, aby zachęcić klientów do odwiedzenia ich sklepów po świętach. Lidl ogłosił, że zamierza obniżyć ceny na towary przemysłowe nawet o 70 procent. Z kolei Castorama kusi klientów hasłem o przecenach sięgających nawet 80 procent.
Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego, w rozmowie z "Rzeczpospolitą" podkreśla, że Polacy wciąż zwracają dużą uwagę na ceny.
Polacy wciąż patrzą głównie na ceny, więc nie ma się co dziwić, że hasło posezonowych obniżek pada na podatny grunt – mówi Faliński.
Oszczędności w czasie świąt
Według badań przeprowadzonych przez UCE Research i Grupę Offerista, jeszcze przed Wigilią aż 49,4 procent Polaków planowało oszczędzać na świątecznych wydatkach bardziej niż w poprzednim roku. Z kolei 39,6 procent respondentów miało odmienne zdanie i nie zamierzało ograniczać wydatków. Dla porównania, rok wcześniej aż 73,2 procent Polaków deklarowało chęć oszczędzania, a tylko 18 procent planowało wydać więcej.
Robert Biegaj z Grupy Offerista zauważa, że mimo iż inflacja ponownie wzrasta, to jednak jest ona niższa niż rok temu.
Polacy widzą, że inflacja znowu idzie w górę. To wyraźnie mniejszy wskaźnik niż rok temu, ale mimo wszystko wciąż czuć ducha oszczędności – mówi Biegaj.
Konsumenci pozostają ostrożni w swoich wydatkach, co wpływa na ogólną sytuację na rynku.
Handel stara się przyciągnąć klientów
W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i ostrożności konsumentów, handel stara się przyciągnąć tych, którzy wstrzymują się z zakupami, oferując wyjątkowe promocje i przeceny. Sklepy liczą na to, że atrakcyjne oferty skuszą klientów do wydawania pieniędzy, co pomoże poprawić wyniki sprzedaży w trudnym okresie poświątecznym.
Dzięki takim działaniom, zarówno duże sieci handlowe, jak i mniejsze sklepy, mają nadzieję na zwiększenie ruchu w swoich placówkach oraz poprawę wyników finansowych. Poświąteczne wyprzedaże to doskonała okazja dla konsumentów, aby zaopatrzyć się w potrzebne produkty po atrakcyjnych cenach, a dla sprzedawców – szansa na zwiększenie obrotów.
Biznes

Źródło: PAP