Spis treści
Przychody rosną, ale jednorazowe koszty obniżyły zyski
Spółka z branży benefitów sportowych i wellbeing odnotowała w pierwszym kwartale 2025 roku skonsolidowane przychody w wysokości 951,99 mln zł, co oznacza wzrost o 19% rok do roku. Taki wynik był możliwy dzięki większej sprzedaży kart sportowych i karnetów oraz nieznacznemu wzrostowi średniego przychodu na użytkownika (ARPU).
Jednak zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł do 56,7 mln zł, wobec 92,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 100,5 mln zł, a EBITDA 199,2 mln zł, czyli nieco mniej niż rok wcześniej.

Dlaczego zyski spadły?
Spadek zysku netto nie wynika z pogorszenia kondycji firmy, ale z jednorazowych kosztów. Spółka poniosła 22 mln zł kosztów związanych z programem motywacyjnym oraz 26,5 mln zł na przejęcie Grupy MAC. Po wyłączeniu tych kosztów zysk operacyjny wzrósłby aż o 14% do 149 mln zł, a skorygowana EBITDA wzrosła o 13% do 182,3 mln zł.
Ponadto, spółka kontynuuje strategię rozwoju, inwestując w ekspansję na rynkach zagranicznych, w tym w Turcji i Europie Środkowej. Rosną również koszty sprzedaży i administracji, co chwilowo wpływa na niższe marże, ale ma wspierać długofalowy wzrost i umocnienie pozycji na rynku.
Firma działa w sektorze świadczeń pozapłacowych, oferując pracodawcom programy motywacyjne i systemy benefitów dla pracowników. Jej flagowym produktem są karty MultiSport, umożliwiające dostęp do sieci obiektów sportowych i rekreacyjnych. Spółka rozwija także ofertę w obszarach zdrowia, kultury, żywienia i wellbeing, a także platformy kafeteryjne wspierające pracodawców w budowaniu przyjaznych i motywujących środowisk pracy.
