Spis treści
Webinary przynoszą spore zarobki. Rekordzista skasował 760 tys. zł
- Rok 2024 r. był rokiem twórców - mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting. - To coraz większa grupa naszych klientów, którzy wykorzystują wydarzenia online jako ważne narzędzia w swoim warsztacie.
Wskazuje, że jednym z nowych trendów, który na pewno będzie się rozwijał, są tzw. donejty, czyli dobrowolne wpłaty od uczestników wydarzeń online.
- Ponad 45 proc. internautów deklaruje gotowość do finansowego wspierania twórców, których treści uznają za wartościowe, a 40 proc. użytkowników przekazuje twórcom regularne napiwki w przedziale 5-10 dolarów. To znaczący wzrost z zaledwie 17 proc. w 2021 roku- podaje Martyna Grzegorczyk.
Polski ClickMeeting zrobił właśnie podsumowanie 2024 roku. Wspomnieliśmy już we wstępie o rekordowym pojedynczym wydarzeniu pod względem wartości sprzedanych biletów (951 biletów za blisko 97 tys. zł).
Okazało się, że organizator najbardziej opłacalnego cyklu wydarzeń online sprzedał 21,5 tys. biletów za kwotę ponad 760 tys. zł,
Uczymy (się) przez internet, najchętniej w środy
Co jeszcze mówią liczby zebrane przez ClickMeeting za miniony rok? Chcemy (się) uczyć przez internet. 55 proc. wszystkich webinarów w 2024 r. miało charakter edukacyjny - były to różnego rodzaju szkolenia, lekcje i treningi. Kolejne miejsce zajęły wydarzenia marketingowe i sprzedażowe (18 proc.),
Średnio jedno wydarzenie organizowane za pośrednictwem ClickMeeting w 2024 r. trwało 106 minut i uczestniczyło w nim 75 osób. Najchętniej wybieranym dniem przez polskich organizatorów tego typu wydarzeń jest środa, potem wtoreki lub czwartki.
Webinary najczęściej odbywają się o godzinie 16:00. Inaczej np. w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, tam wolą popołudnie i wieczór (od 16:00 do 19:00). W Niemczech najwięcej wydarzeń odbywa się pomiędzy 7:00 a 9:00 rano.
Na świecie już ponad 207 mln osób uważa się za twórców internetowych. W ciągu 2 lat ta liczba wzrosła o 300 proc.
Szukamy specjalistycznych webinarów
Chcemy poszerzać wiedzę o tym, co nas interesuje, stąd popularność spotkań online np. serii 3 jeździeckich webinarów szkoleniowych. Wzięło w nich udział ponad 1200 osób, dają twórcom przychód ponad 120 tys. zł. Bardzo dochodowy był także cykl spotkań poświęcony szkoleniu psów – bilety na łączną kwotę 70,8 tys. zł kupiły 444 osoby.
- Według międzynarodowych badań w ciągu ostatnich dwóch lat liczba osób identyfikujących się jako twórcy internetowi na całym świecie wzrosła aż o 300 proc. i obecnie przekracza 207 milionów. To przekłada się na zmianę sposobów budowania biznesów i monetyzowania treści. Średnio 30 proc. przychodów aktywnych twórców pochodzi właśnie z organizacji wydarzeń online, warsztatów i kursów. To więcej niż przychody z reklam czy współprac sponsorowanych– mówi Martyna Grzegorczyk.
