Zalando zwiększyło dynamikę wzrostu i poprawiło swoją rentowność. „Prognozy potwierdzone"

Maciej Badowski
Opracowanie:
W drugim kwartale 2024 wartość sprzedaży brutto (GMV) wzrasta o 2,8 proc. do 3,8 miliarda euro, przychody rosną o 3,4 proc. do 2,6 miliarda euro. Skorygowany EBIT wzrósł w tym kwartale do 171,6 miliona euro
W drugim kwartale 2024 wartość sprzedaży brutto (GMV) wzrasta o 2,8 proc. do 3,8 miliarda euro, przychody rosną o 3,4 proc. do 2,6 miliarda euro. Skorygowany EBIT wzrósł w tym kwartale do 171,6 miliona euro Szymon Starnawski/ Polska Press
Wartość sprzedaży brutto w drugim kwartale (GMV) wzrasta o 2,8 proc. do 3,8 miliarda euro, z kolei przychody rosną o 3,4 proc. do 2,6 miliarda euro – wynika z opublikowanych przez Zalando wyników finansowych za drugi kwartał 2024 roku. Jak podkreślono, „całoroczne prognozy na rok 2024 potwierdzone".

Spis treści

Zalando potwierdza całoroczne prognozy na 2024 rok

Jak wynika z opublikowanych przez Zalando wyników finansowych za drugi kwartał 2024 roku, wartość sprzedaży brutto w tym okresie wzrasta o 2,8 proc. do 3,8 miliarda euro. Z kolei przychody rosną o 3,4 proc. do 2,6 miliarda euro. Jednocześnie dodano, że skorygowany EBIT wzrósł w tym kwartale do 171,6 miliona euro, odpowiadając marży na poziomie 6,5 proc.

Jak podano, w drugim kwartale tego roku Zalando zwiększyło dynamikę wzrostu i poprawiło swoją rentowność. – Firma rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, odnotowując silny wzrost w kategoriach: Sport, Designer i Beauty – czytamy w komunikacie. Liczba aktywnych klientów wzrosła od końca pierwszego kwartału o 300 000, osiągając 49,8 miliona.

Promocja polskich marek

– Zalando kontynuuje swoje zaangażowanie we wspieranie polskiej mody – wskazuje Daniel Rogiński, GM CEE Zalando, cytowany w komunikacie.

Rogiński powołując się na wyniki badania „Polska moda na europejskim wybiegu”, przypomina, że połowa Polaków kupuje co najmniej kilkukrotnie w ciągu roku lokalne marki. – Cieszy nas również, że już ponad połowa polskich firm sprzedających online jest obecna poza naszym krajem, a aż 75 proc. z nich planuje dalej rozwijać sprzedaż zagraniczną – dodał.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu