Przelot trwał 3-minuty rozpoczynając się o godz. 15:02 w homePORT Hamburg. Maszyna wyposażona w skrzynię ładunkową przeniosła ładunek wielkości europalety unosząc się 22 metry ponad poziom gruntu. Po wylądowaniu, przesyłkę przejął rower towarowy. Następnie dostarczył go do celu pod jednym z miejskich parkingów.
Projekt powstał z myślą o transporcie towarów do miejsc trudno dostępnych. Oprócz rozwoju swojej floty, Volocopter rozwija także fizyczną i cyfrową infrastrukturę wspierającą drony do zarządzania ruchem powietrznym. Nim te dodatkowe usługi zostaną uruchomione miną jeszcze 2-3 lata. Celem jest zbudowanie ekosystemu pozwalającego na wykorzystanie w pełni możliwości mobilności lotniczej w miastach.
- VoloDrone sprawi, że procesy logistyczne staną się bardziej solidne, wydajne i zrównoważone. DB Schenker jest nieocenionym partnerem w naszych staraniach, aby wykorzystać ogromny potencjał zastosowań logistycznych VoloDrone – powiedział mówi Florian Reuter, CEO Volocopter.
- Firma Volocopter po raz kolejny udowodniła, że jest idealnym partnerem dla DB Schenker. Chcemy na nowo przemyśleć globalne łańcuchy dostaw i stworzyć nowy wymiar w transporcie i logistyce, jednocześnie ograniczając emisje spalin – mówił Erik Wirsing, wiceprezydent Global Innovation at DB Schenker.
VoloDrone został zaprojektowany do przenoszenia sześciu rozmiarów palet Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO). Ładunek może mieć do 200 kilogramów, a zasięg maszyny wynosi 40 kilometrów.
Volocopter założył w 2011 roku Stephan Wolf i Alexander Zosela. Firma obecnie zatrudnia 400 pracowników w Bruchsal, Singapurze i Monachium. DB Schenker jest natomiast operatorem logistycznym oferującym rozwiązania w transporcie lądowym, lotniczym, oceanicznym oraz logistykę magazynową. W Polsce posiada 17 odziałów. 13 magazynów i agencję celną. Zatrudnia blisko 2500 osób.
