Gigant planuje nowe, tanie sklepy w Polsce. Za granicą problemy, a u nas inwestycje

Oliwia Marciszewska
Auchan Polska planuje otwarcie nowego formatu sklepów.
Auchan Polska planuje otwarcie nowego formatu sklepów. JAKUB STEINBORN
Dla francuskich gigantów wielkiej dystrybucji czasy są niepewne. Jako że Auchan zmaga się z trudnościami finansowymi od 10 lat, firma postanowiła zmniejszyć zakres swojej działalności. Już za kilka tygodni 15 dużych supermarketów zniknie z mapy Francji. W pierwszej połowie 2024 roku strata przedsiębiorstwa wyniosła około miliard euro. Sytuacja Auchana we Francji i w Polsce to jednak zupełnie dwie inne sprawy.

Spis treści

30 lat Auchan zaowocowało potęgą

Auchan jest obecny w Polsce już blisko 30 lat. Pierwszy sklep sieci został otwarty w Piasecznie pod Warszawą w 1996 r.

– Przez trzy dekady firma rozwijała się i dziś Auchan to wielokanałowy ekosystem łączący różne ścieżki zakupowe: rozwiązania cyfrowe z coraz bardziej innowacyjnymi konceptami sklepów stacjonarnych – mówi dla Stefy Biznesu Hanna Bernatowicz, dyrektorka komunikacji w Auchanie.

Sieć Auchan posiada w swoim portfolio wszystkie formaty sprzedażowe. Są to:

  • 72 hipermarkety własne i franczyzowe,

  • 60 supermarketów własnych i franczyzowych,

  • 96 sklepów Easy Auchan w partnerstwie ze stacjami benzynowymi BP.

W dążeniu do tego, aby marka była dostępna dla jak największej liczby konsumentów, wciąż otwierane są kolejne sklepy, szczególnie na południu kraju. Od końca 2024 r. zakupy w Auchan mogą robić także mieszkańcy Tarnobrzega i Rabki Zdrój.

Sytuacja Auchan w Polsce jest diametralnie różna od tej francuskiej - tu toczą się inwestycje

Sieć planuje otwarcie nowego formatu sklepu. Kilka miesięcy temu ruszyły prace przygotowawcze.

– Pod koniec 2024 r. rozpoczął się test nowego konceptu ATAC Hiper Discount by Auchan, którego wyróżnikiem są niskie ceny, dodatkowo obniżane hurtowymi rabatami przy zakupie większej ilości takich samych produktów. Jednocześnie trwa kompleksowa modernizacja sklepów – zdradza nasza rozmówczyni.

Od 13 lat sieć rozwija usługi e-commerce oraz stale inwestuje w digitalizację. Jak mówi dyrektorka, "to dla Auchan strategicznie ważny kierunek".

Poza standardowymi produktami spożywczymi i chemią gospodarczą, Auchan oferuje kategorie, które w ostatnim czasie dynamicznie się w Polsce rozwijają. Należą do nich: artykuły ekologiczne, bezglutenowe, bez laktozy czy wegańskie oraz dopasowany do potrzeb wachlarz usług. 

– Wyróżnikiem Auchan na polskim rynku jest szeroka oferta unikatowych produktów w najniższych cenach. Sieć jest regularnie uznawana za najtańszą przez niezależne agencje badawcze – mówi Bernatowicz.

Ponadto Auchan rozwija swoją markę własną pod nazwą "Pewni Dobrego", liczącą obecnie ponad 213 kategorii.

– Warto podkreślić, że artykuły te są wytwarzane przez lokalnych producentów ze szczególną troską o środowisko naturalne, dobrostan ludzi oraz zwierząt, a także odznaczają się najwyższą jakością. Co ważne, poddawane są bardzo rygorystycznym audytom – wspomina dyrektorka.

Co godne uwagi, w 2024 r. firma rozpoczęła budowę nowego zautomatyzowanego magazynu, który rozpocznie działalność w 2025 r. Prężnie realizuje również plan transformacji energetycznej. 

Nagroda Top Employer 2025 trafiła do polskiego Auchan

Ostatnio do Auchana trafiła nagroda Top Employer 2025.

– To dlatego, że wszyscy są traktowani równo bez względu na płeć, wiek itp. Firma wspiera ich na wielu płaszczyznach, biorąc pod uwagę zróżnicowane potrzeby i oczekiwania – wskazuje Bernatowicz.

Auchan dostał nagrodę m.in. za działania umożliwiające integrację w miejscu zatrudnienia pracownikom z niepełnosprawnościami, zaangażowanie społeczne, programy wolontariatu pracowniczego, projekt akcji pracowniczych, sprawiedliwe procesy zatrudniania oraz umożliwianie pracownikom rozwoju.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu