Miliardowe inwestycje InPostu
InPost Group, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów. W ramach tych działań InPost planuje rozszerzenie sieci urządzeń Paczkomat i rozbudowę infrastruktury logistycznej, co umożliwi utworzenie nawet 12 000 nowych miejsc pracy.
– Nasze inwestycje zrewolucjonizują e-commerce zarówno dla kupujących, jak i sprzedających w Wielkiej Brytanii. Już teraz jest to nasz najszybciej rozwijający się rynek, a w odpowiedzi na stale rosnące oczekiwania konsumentów tworzymy najnowocześniejsze i przyjazne dla użytkownika rozwiązania w zakresie dostaw. Stale rozbudowujemy naszą sieć i podnosimy jakość usług. Tylko w 2025 roku zwiększymy liczbę maszyn Paczkomat o 50 proc. – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost, cytowany w przesłanym komunikacie.
Jak poinformował InPost, do końca 2024 r. łączna wartość inwestycji InPost w Wielkiej Brytanii osiągnęła już 426 mln funtów. – W ubiegłym roku InPost znacząco wzmocnił swoją pozycję na rynku brytyjskim, kupując pozostałe 70 proc. udziałów w Menzies Distribution Limited, co pozwoliło w pełni kontrolować proces logistyczny i plan inwestycyjny w tym kraju. InPost zatrudnia obecnie w Wielkiej Brytanii 2 519 osób i zamierza dynamicznie zwiększać liczbę pracowników – dodano.
InPost z rekordowym wynikiem
W 2024 roku InPost po raz pierwszy w swojej historii przekroczył magiczną granicę miliarda obsłużonych przesyłek. Łącznie dostarczono 1 miliard 91 milionów 644 tysiące 3 paczki, co stanowi wzrost o 22 proc. w porównaniu do roku 2023. Firma podkreśliła, że na wszystkich kluczowych rynkach, takich jak Polska, Francja i Wielka Brytania, rozwijała się szybciej niż sam rynek e-commerce.
Prezes InPostu, Rafał Brzoska, zaznaczył, że ubiegły rok był rekordowy pod każdym względem. W Polsce firma rozbudowała swoją sieć do ponad 25 tysięcy paczkomatów. W Wielkiej Brytanii zakończono proces przejęcia spółki Menzies, co umożliwiło pełną kontrolę nad logistyką i podwojenie wolumenów w 2024 roku. Rynki Mondial Relay, przejęte przez InPost w 2021 roku, rozwijają się zgodnie z przyjętą strategią, szczególnie w sektorze B2C.
Grupa InPost jest liderem rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Na koniec 2024 r. Grupa posiadała ponad 82 tys. punktów dostawy OOH w Europie, w tym prawie 47 tys. urządzeń Paczkomat i 35 tys. punktów PUDO w dziewięciu krajach (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania).
źródło: InPost
