Spis treści
Kara dla Biedronki. Promocja wprowadzała klientów w błąd
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, związane z akcją promocyjną „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r.” – poinformowano w komunikacie.
Jak wyjaśniono, jedną z praktyk było wprowadzanie w błąd co do warunków promocji w przekazach reklamowych. – Informacje pojawiające się na plakatach w sklepach nie informowały o produktach, których nie można było kupić za voucher – czytamy.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której nałożył na Jeronimo Martins Polska obowiązek przyznania klientom, którzy nie wykorzystali vouchera, środków finansowych. – Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką. Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie.
– Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem – podkreślił.
Poszkodowani klienci Biedronki otrzymają vouchery o wartości 150 zł. Komu się należą?
– W ramach zobowiązania do zmiany praktyk Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 złotych. Zachęcam wszystkich, którzy wzięli udział w akcji promocyjnej „Magia rabatów”, do skorzystania z rozwiązań wynikających z wydanej decyzji – wskazał Prezes UOKiK.
W komunikacie UOKiK wyjaśnia, że benefity dotyczą klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci. Osoby spełniające te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher, który będzie:
- przyznany automatycznie na kartę Moja Biedronka w ciągu 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji;
- można nim będzie zapłacić za wszystkie produkty oferowane w sklepach sieci Biedronka (z wyłączeniem napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów i kart podarunkowych) w ramach jednorazowych zakupów;
- nie będzie podlegał wymianie na gotówkę;
- będzie ważny rok od dnia jego wydania.
Z kolei konsumentom, którzy po przeprowadzeniu akcji zrezygnowali z udziału w programie lojalnościowym Moja Biedronka i nie są jego członkami, Jeronimo Martins przyzna e-kod o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany voucher. Aby go otrzymać, należy zwrócić się do Biura Obsługi Klienta Biedronki mailowo [email protected] lub telefonicznie 800 080 010 lub 22 205 33 00.
Biedronka zrealizuje decyzję Prezesa UOKiK
O komentarz w tej sprawie zwróciliśmy się do Biura Prasowego sieci Biedronka. W przesłanej odpowiedzi potwierdzono, że „realizując Decyzję Prezesa UOKiK z dnia 8.04.2024 r. nr RBG-2/2024 Jeronimo Martins Polska S.A. w ramach rekompensaty przyzna konsumentom, którzy nie zrealizowali voucherów otrzymanych w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r.”, voucher o wartości 150 złotych za każdy niewykorzystany wcześniej voucher", co jak wyjaśniono – stanowi realizację zobowiązania spółki wynikającego z ww. decyzji.
W odpowiedzi również podkreślono, że „voucher będzie można wykorzystać na wszystkie produkty oferowane w sklepach sieci Biedronka (ze standardowymi włączeniami) w ramach jednorazowych zakupów".
– Ważność vouchera będzie wynosić rok od dnia jego wydania. Vouchera nie można wymienić na gotówkę – dodano.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!