- Podejmujemy jasne, strategiczne działania, by skupić się na marce Pepco jako naszym jedynym, przyszłościowym formacie, i w efekcie odejść od oferowania towarów FMCG, a także w celu zbudowanie prostszego biznesu, skoncentrowanego na wyższych marżach uzyskiwanych ze sprzedaży odzieży i towarów ogólnego przeznaczenia. Pepco będzie nadal motorem napędowym potencjału przychodów Grupy. Silna oferta i przywództwo cenowe dają marce atrakcyjną możliwość zagospodarowania „białych plam”, a wszystko po to by napędzać dalszy rentowny wzrost w najważniejszym dla nas regionie, to jest w Europie Środkowej i Wschodniej, a także na wybranych rynkach w Europie Zachodniej – powiedział dyrektor generalny Grupy Pepco, Stephan Borchert.
Zmiany będą dotyczyć także sieci Poundland, która nie jest obecna w Polsce, a Dealz może zostać wydzielony z grupy. W Polsce jest obecnie ponad 300 sklepów pod marką Dealz.
- Zarówno ja, jak i cała Rada, aktywnie rozpoznajemy opcje wydzielenia Poundland z Grupy, w tym rozważamy sprzedaż tej sieci, a także możliwość wydzielenia dobrze funkcjonującej sieci Dealz Poland w średnim okresie. Barry Williams wykonał świetną robotę jako Dyrektor Zarządzający Pepco, przywracając wzrosty sprzedaży sieci w ujęciu porównywalnym (like-for-like). Dlatego, znając również jego wcześniejsze osiągnięcia, jestem przekonany, że odegra także kluczową rolę w przywróceniu Poundland na właściwe tory – dodał Stephan Borchert.
Według spółki Pepco generuje zdecydowaną większość zysków Grupy i najwyższe zwroty z kapitału - i firma planuje dalej rozwijać tę solidną bazę, ostatecznie jako jednolity ogólnoeuropejski format. W Polsce działa ponad 1000 sklepów pod marką Pepco.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r. i wchodzi obecnie w skład indeksu WIG20. Głównym akcjonariuszem spółki jest Pepco Holdco Limited posiadający 78,79 proc. akcji.
