Spis treści
Jak wykorzystywana jest sztuczna inteligencja w e- biznesie
Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji rozwijają się w niesamowitym tempie. – Kluczowe jest, abyśmy byli na bieżąco z najnowszymi funkcjami i możliwościami, jakie oferuje AI. Praca ze sztuczną inteligencją wymaga ciągłego doskonalenia umiejętności, co pozwala na efektywne i maksymalne wykorzystanie jej zasobów – informuje Kinga Ruszkiewicz, Content manager w spółce Domator24.
Jak podkreślono, jednym z kluczowych atutów AI jest jej zdolność do generowania nowych pomysłów i sugestii, które mogą być punktem wyjścia do dalszej pracy twórczej. – Udzielane przez nią odpowiedzi często stanowią dla nas bazę, która po dopracowaniu może stać się wartościowym elementem contentu lub kreacji – podkreśla Ruszkiewicz.
Ponadto, jak podkreślono AI może być wsparciem w analizie trendów rynkowych oraz preferencji użytkowników. – Dzięki zaawansowanym algorytmom, sztuczna inteligencja potrafi szybko wyciągać wnioski z dużych zbiorów danych, co jest niezwykle istotne w dynamicznie rozwijającym się e-commerce. Analizy te pozwalają nam lepiej rozumieć potrzeby klientów i dostosowywać ofertę do zmieniających się trendów oraz oczekiwań rynków, na których działamy – tłumaczy ekspertka.
Sztuczna inteligencja na rynku pracy
Czy powinniśmy obawiać się, że sztuczna inteligencja wyprze niektóre zawody z rynku i całkowicie zastąpi w nich człowieka? – Sztuczna inteligencja na ten moment nie jest w stanie działać jako samodzielny twór i potrzebuje człowieka, który za pomocą konkretnych komend, przekazuje, jaki finalny efekt chcemy osiągnąć – podkreśla Ruszkiewicz.
– Wobec tego w równaniu matematycznym, jakim jest praca ze sztuczną inteligencją, nie może zabraknąć składowej w postaci człowieka, zmienną natomiast może być umiejętność „dogadania się” z nią. Gdyby na tym samym fotelu posadzić grafika i osobę pracującą w obsłudze klienta to, pomimo dążenia do osiągnięcia tego samego rezultatu, finalna wersja specjalisty z pewnością będzie lepsza, ponieważ zna on zasady kompozycji, specyfikę czy fachową terminologię w swojej dziedzinie. Dlatego, żeby wynik tego równania był jak najbardziej satysfakcjonujący, trzeba zadbać o umiejętność współpracy z narzędziami opartymi o AI – podsumowuje ekspertka.