Wiele instytucji publicznych, w tym urzędy, muszą korzystać z nowego systemu. Nie dotyczy to jednak obywateli, dla nich usługa jest dobrowolna. Jeśli ktoś aktywuje skrzynkę do e-Doręczeń, otrzyma list polecony za pomocą systemu. Jeśli jednak tego nie zrobi, dokument zostanie dostarczony przez Pocztę Polską w formie papierowej. Gdy adresata nie będzie w domu, listonosz pozostawi awizo.
Jakie korzyści dają e-Doręczenia? Można nie tylko odbierać internetowo korespondencję od urzędów, ale też wysyłać listy polecone. Możliwy jest też kontakt przez ePUAP, ale tylko, gdy zainicjuje go osoba prywatna. Wyjątek - jeśli ktoś wysłał wiadomość przez ePUAP, ale ma aktywne e-Doręczenia, to tam zostanie wysłana odpowiedź.
Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że warto założyć skrzynkę, jest to bezpłatne. W dalszym użytkowaniu nie będzie trzeba ponosić kosztów wydruku, znaczka czy koperty. Z usługi można korzystać z poziomu komputera lub telefonu.
Źródło: PAP/MC
Biznes
