- W Hiszpanii idzie nam bardzo dobrze jeżeli chodzi o nasze sklepy HalfPrice. Czy rozważamy Portugalię to muszę powiedzieć, że w odróżnieniu od Hiszpanii to jest to bardzo trudny rynek. Nie ma tam praktycznie dobrych lokalizacji i trochę przypomina to pod tym względem Grecję – powiedział Strefie Biznesu prezes Dariusz Miłek na pytanie czy pojawią się również sklepy HalfPrice w Portugalii.
Jak dodał, w tym roku raczej inny nowy rynek zagraniczny zostanie otwarty.
- W przypadku Włoch to z pewnością w tym roku tam zadebiutujemy być może na początku będą to sklepy franczyzowe. Zobaczymy – powiedział także Dariusz Miłek.
Dodał, że w ostatnim czasie pojawia się wiele propozycji od dużych globalnych firm, które chcą otwierać sklepy w formule franczyzy na innych rynkach, gdzie nie działa CCC Group.
- To są nawet bardzo duzi gracze, którzy zauważyli, że mogą również zarobić i będziemy się zastanawiać jak to dalej prowadzić. Rozważamy propozycję, bo wiadomo, że my również chcemy na naszych sklepach zarabiać – wyjaśniał podczas konferencji prezes Miłek.
HalfPrice w Hiszpanii będzie coraz większy
Według niego pierwszy sklep HalfPrice w Hiszpanii rozwija się bardzo dobrze i stąd kolejne ambitne plany dotyczące otwarć.
- 27 lutego w Madrycie planujemy otwarcie kolejnego sklepu. Mogę jeszcze ujawnić, że w tym roku w Hiszpanii otworzymy łącznie 16 sklepów HalfPrice – dodał Miłek.
Pierwszy, liczący 2700 m2, sklep HalfPrice w Hiszpanii - która jest 12. rynkiem dla HalfPrice - Grupa CCC otworzyła w listopadzie ub.r. w Saragossie w Galerii Puerto Venecia największym centrum handlowym w Europie.
Spółka zakłada, że wszystkie sklepy HalfPrice otwierane zarówno w Polsce jak i za granicą będą miały powierzchnie taką samą czyli około 2500 mkw.
W Polsce wejście do małych miast z nowym formatem i produktami
- Zmienimy sklepy eobuwie i wejdziemy z nimi do mniejszych miast, których liczba mieszkańców to 60-70 tys. i nieco więcej. Będzie tam można kupić przede wszystkim buty, torebki i akcesoria. Poziom cenowy jeżeli chodzi o obuwie to sytuujemy od 300 zł brutto za parę, więcej markowych, które najczęściej klienci z mniejszych miast musieli kupować do tej przez sklepy internetowe, albo jeździć do dużych miast. Z drugiej strony nie będą te sklepy konkurowały z naszą siecią CCC – powiedział Dariusz Miłek.
Dodał, że za chwilę nowych sklepów eobuwie będzie 52, ale w 2027 roku ma ich być już 208 i łącznie będą wtedy generować 1 mld zł przychodu. Docelowo na na koniec 2030 roku sieć eobuwie miałaby się zwiększyć do 400 placówek, a przychody sklepów do 2 mld zł.
- Średnia powierzchnia sklepu będzie wynosić ok. 450 mkw. – dodał Miłek.
Modivo z nowym zadaniem i kampanią reklamową
Jednocześnie prezes potwierdził, że Modivo rozpocznie nową działalność jako jedna platforma modivo.com dla wszystkich marek należących do CCC Group.
- Jest jeden wyjątek, a mianowicie HalfPrice. W tym roku na pewno nie wejdzie ta marka do e-commerce. A w przyszłym dopiero zobaczymy – podkreślił Miłek.
Dodał, że akcja marketingowa dotycząca nowego programu lojalnościowego Modivo rozpocznie się 3 kwietnia.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głównym akcjonariuszem jest firma Ultro S.a.r.l. – zależna od Dariusza Miłka posiadający 33,41 proc. akcji i 39,14 proc. w głosach na WZA.
Biznes
