Wizerunek pracodawcy ma znaczenie? Pracownik przychodzi do firmy, ale odejdzie jeśli szef nie spełni jego oczekiwań

OPRAC.:
Justyna Madan
Justyna Madan
Wizerunek firmy ma znaczenie. Pracownicy coraz częściej zwracają na to uwagę i odchodzą jeśli nie jest on zgodny z ich przekonaniami
Wizerunek firmy ma znaczenie. Pracownicy coraz częściej zwracają na to uwagę i odchodzą jeśli nie jest on zgodny z ich przekonaniami Unsplash.com
Pracownicy coraz częściej i z większą świadomością zwracają uwagę na wizerunek pracodawcy. Okazuje się, że co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań. To, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy, które współgra z oczekiwaniami zatrudnionych, obrazuje raport Najbardziej Pożądany Pracodawca 2021, przeprowadzony przez firmę Antal.

Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy jest cenny, ponieważ pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji.

O tym, którzy pracodawcy zostali uznani za najbardziej pożądanych w minionym roku, przeczytacie tutaj:

Pracownik przychodzi do firmy, a odchodzi od szefa

Czasy się zmieniają, a co za tym idzie – również wymagania pracowników są inne niż jeszcze kilka lat temu. Pandemia uświadomiła nam, że wiele czynności możemy wykonywać zdalnie. Ale to, co jest najbardziej nęcące, to elastyczny czas pracy. To ważny czynnik, na który zwraca uwagę coraz więcej pracowników.

Jednocześnie ponad 1/4 firm wskazała, że w ich organizacji wymiar elastycznego czasu pracy jest niski – pracownik może spędzać mniej niż połowę czasu pracy w domu. Brak możliwości pracy zdalnej został wskazany przez 5% organizacji, natomiast prawie 1/4 wskazała, że w ich organizacjach wymiar elastycznego czasu pracy jest inny.

Jeżeli chodzi o model pracy to większość firm wdraża schemat 2 na 3, co oznacza, że zależnie od organizacji pracuje się 2 dni w domu, a 3 w biurze albo odwrotnie. Część przedsiębiorstw w ogóle nie wyznacza stałego miejsca pracy, można pracować wyłącznie zdalnie. Choć wielu liderów chciałoby pracować face to face to jednak pracownicy cenią sobie możliwość pracy poza biurem.

Plusem jest zaoszczędzony czas, który zazwyczaj przeznaczamy na dojazdy do siedziby firmy oraz możliwość wykonywania swojej pracy praktycznie w każdym miejscu, w którym mamy stały dostęp do szybkiego internetu.

„Już teraz wiele firm technologicznych zadeklarowało, że praca z domu stała się normą i nie planują powrotu do biur. Wielkim trendem w 2022 r. będą lepsze, wirtualne narzędzia, które umożliwią pracę zdalną i pojawienie się metawszechświatu, co przekształci definicję pracy hybrydowej, a także onboardingu, szkoleń i spotkań” - komentuje Sandra Zborowska, Team Leader Antal, IT Services.

Z kultury obecności do kultury zaufania. Jak godzić pracę z życiem osobistym?

Dla pracodawców ważnym aspektem powinno być przejście z kultury obecności do kultury zaufania. Co to właściwie oznacza? Work-life balance przemienia się teraz w work-life intergration. Koncepcje te to dwa różne podejścia do sposobu łączenia lub oddzielania życia zawodowego od życia prywatnego. biorąc pod uwagę rozwój zdalnych i hybrydowych miejsc pracy, wydaje się, że trudniej jest oddzielić życie zawodowe od życia osobistego. Ale co, jeśli nie powinno się ich rozdzielać, a raczej integrować?

Pracownicy przebadanych organizacji oceniają ofertę własnej firmy w zakresie możliwości elastycznego czasu pracy dosyć dobrze – wskazało tak 84% badanych. Natomiast tylko 6% pracowników nie jest zadowolonych z zakresu możliwości dostępnego elastycznego czasu pracy.

O ile wcześniej to, co w biurze i w domu musiało być rozdzielone, tak dzisiaj, kiedy biuro jest raczej w domu wielu pracowników będzie miało z tym problem. Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym koncentruje się na podziale między tym pierwszym a drugim. Natomiast integracja między życiem zawodowym a prywatnym koncentruje się na przekonaniu, że nie ma między nimi rozróżnienia i że oba muszą współistnieć w harmonii.

„Zamiast postrzegać pracę i czas osobisty jako oddzielne jednostki, pracownicy mogą pójść na kompromis. W wielu polskich firmach idea work-life integration wciąż jest czymś nowym. Jednak, jak się okazuje, zupełnie nie ma się czego obawiać. O wiele łatwiej jest te dwie sfery łączyć niż rozdzielać na siłę - mówi Iwo Paliszewski, CEE Marketing & Employer Branding Manager.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu