https://strefabiznesu.pl
reklama

188 nowych sklepów i 64% przychodów z zagranicy. Spółka nie zwalnia tempa

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Tylko w Polsce powstało w ubiegłym roku 27 kolejnych sklepów.
Tylko w Polsce powstało w ubiegłym roku 27 kolejnych sklepów. Pawel Lappo/Polska Press
W 2024 roku Fressnapf, znana w Polsce jako sieć sklepów Maxi Zoo udowodniło swoją odporność na zmieniające się warunki rynkowe i skuteczność strategii internacjonalizacji. Stabilny wzrost, ambitna ekspansja na kluczowych rynkach, a także innowacyjne podejście do sprzedaży omnichannel pozwoliły firmie nie tylko utrzymać pozycję lidera, ale i znacząco zwiększyć przychody. W prognozach nowe sklepy.

Spis treści

Stabilny wzrost i i ekspansja na kolejne rynki

Fressnapf (Maxi Zoo) osiągnęło w 2024 roku solidny wzrost przychodów o 5 procent. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 342 miliony euro, co było możliwe dzięki ekspansji międzynarodowej i optymalizacji operacyjnej. Kluczowymi osiągnięciami były pomyślne sfinalizowanie przejęcia Arcaplanet oraz strategiczne przesunięcie w kierunku wzmocnienia lokalnych jednostek.

Nasze wyniki za 2024 rok są bezpośrednim efektem strategicznej dalekowzroczności i operacyjnej elastyczności. Gdy rynek zwierząt domowych dostosowywał się do realiów sprzed pandemii, my zareagowaliśmy wcześniej. Zdecydowane i zorientowane na klienta działania umożliwiły nam wzmocnienie naszej pozycji w Europie – mówi tymczasowy dyrektor finansowy Fressnapf | Maxi Zoo, Sebastian van Stiphout.

Prawie 3000 sklepów w Europie

Fressnapf (Maxi Zoo) jest obecne w 15 krajach, prowadząc łącznie 2709 sklepów, w tym franczyzowych i z udziałami mniejszościowymi. W 2024 roku firma przyspieszyła ekspansję, otwierając 188 nowych placówek – w tym 50 we Francji, 43 we Włoszech i 27 w Polsce.

Międzynarodowa działalność odpowiada obecnie za 64% całkowitych przychodów grupy. Niemcy pozostają największym rynkiem firmy, a za nimi plasują się Włochy (20%), Francja (15%) oraz region alpejski (Austria i Szwajcaria – 12%). Polska, choć obecnie odpowiada za 4% przychodów międzynarodowych, uznawana jest za kluczowy rynek wzrostu w perspektywie średnioterminowej.

Lokalna elastyczność w praktyce

W 2024 roku firma zintensyfikowała działania lokalne, przekazując większą odpowiedzialność rynkom lokalnym. To umożliwiło szybsze podejmowanie decyzji i zwiększenie elastyczności. W tym czasie Fressnapf wprowadziło usługę Click & Collect w wybranych krajach, która już odpowiada za 7% sprzedaży e-commerce. 64% sprzedaży pochodzi od członków programu lojalnościowego, co potwierdza rosnące zaufanie klientów.

Plany rozwoju na 2025 rok

Fressnapf planuje kontynuować rozwój, otwierając trzycyfrową liczbę nowych sklepów, z naciskiem na rynki takie jak Francja i Polska. W kraju znamy firmę pod marką Maxi Zoo Polska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Rok 2024 to dla Maxi Zoo Polska czas dynamicznego rozwoju. W tym okresie zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów ze 118 do 145, a nasze przychody wzrosły o 25% względem 2023 roku. Ten wzrost to dowód na zaufanie, jakim darzą nas polscy opiekunowie zwierząt oraz na skuteczność naszej strategii rozwoju, a także świetna prognoza na przyszłość – podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Firma planuje dalsze wdrażanie modeli omnichannel, rozwój segmentu e-commerce (obecnie odpowiadającego za około 13% przychodów ze sprzedaży), a także modernizację infrastruktury logistycznej i IT.

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija. Spółka prowadzi obecnie 145 sklepów w Polsce, a od 2019 roku oferuje sprzedaż online. W 2024 roku uruchomiono usługę Click & Collect we wszystkich placówkach. Marka regularnie zdobywa nagrody i wyróżnienia, m.in. „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” (Top for Dog), „Złoty Laur Klienta” i „Diamenty Forbes’a”.

Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 15 krajach i posiada ponad 2700 sklepów, zatrudniając 20 000 pracowników. Firma angażuje się w działania CSR, współpracując z organizacjami na rzecz zwierząt i promując adopcję.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Konkurencyjność, Panie Prezydencie

Konkurencyjność, Panie Prezydencie

Inwestorzy szykują się na skok rentowności obligacji po głosowaniu

Inwestorzy szykują się na skok rentowności obligacji po głosowaniu

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu