https://strefabiznesu.pl
reklama

Gigant finansowy otwiera nowy oddział w Polsce. Zatrudni 100 specjalistów

Maciej Badowski
Firma, której wartość szacuje się na około 15 miliardów dolarów, planuje rozwijać w Polsce rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz innowacji finansowych.
Firma, której wartość szacuje się na około 15 miliardów dolarów, planuje rozwijać w Polsce rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz innowacji finansowych. Klarna
Szwedzki gigant finansowy, Klarna, poinformował o otwarciu w Warszawie centrum technologicznego. – Otwieramy technologiczny hub, w którym planujemy zatrudnić ponad 100 inżynierów, którzy będą pracowali nad projektami technologicznym, w tym nad strategicznymi projektami związanymi ze sztuczną inteligencją – mówi Strefie Biznesu Łukasz Dwulit, szef Klarny na region Europy Środkowej i Wschodniej.

Spis treści

Klarna zainwestuje w Polsce. Firma zatrudni 100 nowych specjalistów

Klarna, firma z branży finansowej, postanowiła ulokować swoje nowe centrum technologiczne w Warszawie. To strategiczne posunięcie ma na celu rozwój innowacyjnych rozwiązań w obszarze sztucznej inteligencji oraz finansów. W ciągu najbliższego roku firma planuje zatrudnić ponad 100 inżynierów.

Decyzja o wyborze Warszawy nie jest przypadkowa. Stolica Polski zyskuje na znaczeniu jako centrum innowacji w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki wyjątkowemu talentowi inżynierskiemu i dynamicznie rozwijającej się scenie start-upowej, Warszawa staje się atrakcyjnym miejscem dla międzynarodowych firm technologicznych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

emisja bez ograniczeń wiekowych

– To dla nas duże wydarzenia – tłumaczy w rozmowie z portalem strefabiznesu.pl Łukasz Dwulit, szef Klarny na region Europy Środkowej i Wschodniej. – Otwieramy technologiczny hub, w którym planujemy zatrudnić ponad 100 inżynierów, którzy będą pracowali nad różnymi technologicznym projektami dla Klarny, w tym nad strategicznymi projektami związanymi ze sztuczną inteligencją – dodaje.

– Ta inwestycja została dzisiaj ogłoszona, ale tak naprawdę część osób już rozpoczęła pracę. Ten proces jest bardzo szybki, to już się dzieje – przyznaje.

Zatrudnione osoby będą pracowały nad najróżniejszymi produktami dla Klarny, na pewno nie będzie to jeden konkretny cel. Te osoby tak naprawdę będą wnosiły wartość dla całego projektu, dla produktów strategicznych, będą działali globalnie, nie tylko dla rynku polskiego – mówi.

Dwulit przyznaje, że firma posiada już w Polsce duże huby, na przykład w Krakowie, czy we Wrocławiu. – Sama Klarna posiada niewielki hub inżynieryjny we Wrocławiu. Natomiast, jeżeli chodzi o Europę, to tutaj możemy mówić o Berlinie w Niemczech, czy Mediolanie we Włoszech – podaje.

Dlaczego Warszawa? Dwulit przede wszystkim wskazuje na dużą dostępność talentów oraz dobre szkolnictwo. – Na polskim rynku tak naprawdę jesteśmy obecni od 3,5 roku i w bardzo krótkim czasie udało nam się osiągnąć pozycję wicelidera, bardzo mocno zbliżając się do lidera – dodaje.

Coraz większe zainteresowanie odroczonymi płatnościami. Jak jest ze świadomością konsumentów?

– Odroczone płatności to nasz core, to nasz koronny produkt. To na czym obecnie się skupiamy, to zwiększanie naszego portfolio. Duży nacisk kładziony jest na rozwiązania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – mówi. – To także nasz cały media marketing, który oferujemy zarówno naszym konsumentom, jak i partnerom, retailerom, którzy z nami pracują – dodaje.

Dopytywany o sztuczną inteligencję, przyznaje, że są to nowe rozwiązania, które mają pomagać, ulepszać produkt, a jednocześnie poprawiać doświadczenie zakupowe. – Nasza firma ma za zadanie oferować jak najlepsze doświadczenia zakupowe konsumentom na całym świecie. W związku z tym chcemy korzystać z różnych nowinek, w tym także z rozwiązań związanych z AI –tłumaczy.

– Zakupy muszą być szybkie. Staramy się, żeby czas poświęcony na znalezienie produktu był jak najkrótszy. Czas wyszukania produktu jest kluczowy, równie ważna jest elastyczna metoda płatności – wymienia. – Oferujemy cztery metody płatności, co nas wyróżnia – mówi i dodaje, że chodzi o zunifikowany system, który ma oferować tę elastyczność w zarządzaniu swoimi finansami, a także rozumienie całego procesu zakupowego oraz agregowanie go w jednym miejscu.

Dwulit zapytany o odroczone płatności, podkreśla, że w przypadku Klarny, nie mówimy o kredycie konsumenckim. – Naszym DNA jest to, aby ta opcja płatności była darmowa dla wszystkich klientów i w żadnej sposób nie wpływała na ich zdolność kredytową. Dzięki temu nie obciążamy ich dodatkowymi opłatami w późniejszym etapie – mówi. – Sama płatność, w przypadku odroczonych płatności, polega na tym, że mamy określony czas na jej dokonanie – dodaje.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Mocne tąpnięcie na GPW. Eksperci: „Słabość naszej giełdy jest wyczuwalna”

Mocne tąpnięcie na GPW. Eksperci: „Słabość naszej giełdy jest wyczuwalna”

Ceny paliw znów w dół. Tak tanio nie było od miesięcy

Ceny paliw znów w dół. Tak tanio nie było od miesięcy

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu