Zmiany w komunikacji miejskiej i dostawach towarów – wszystko przez braki kadrowe w branży transportowej

Barbara Wesoła
Barbara Wesoła
Zmiany w rozkładach jazdy i transporcie. Braki kadrowe spowodowane pandemią.
Zmiany w rozkładach jazdy i transporcie. Braki kadrowe spowodowane pandemią. 123rf.com
Zmiany w transporcie i rozkładach jazdy coraz dotkliwsze. Przez całą Polskę przechodzi 5 fala koronawirusa, która powoduje utrudnienia w funkcjonowaniu firm transportowych. Braki kadrowe spowodowane przez pandemię już odczuwają m.in. klienci komunikacji miejskiej czy regionalnej. Sektor transportu należy do grupy branż najbardziej narażonych na braki kadrowe spowodowane koronawirusem.

Od początku pandemii za sterami branży transportowej siedzi Covid-19 i znacząco wpływa na jej funkcjonowanie oraz bardzo zagraża pracownikom tego sektora, każdego dnia narażonym na zakażenie koronawirusem. Jest to bowiem branża, która ze względu na pracę możliwą jedynie w formie stacjonarnej wymaga codziennego kontaktu z ludźmi, a tym samym narażenie na zakażenie i kwarantannę – mówi Cezary Maciołek, prezes Grupy Progres

Branża transportowa mocno odczuwa piątą falę pandemii. Grupa Progres analizując sytuację podkreśla:

  • chorych pracowników transportu nie można szybko zastąpić, bo na wielu stanowiskach wymagane są określone umiejętności,
  • deficyt kadrowy będzie się pogłębiał, co może doprowadzić do paraliżu jednej z najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki,
  • braki kadrowe bardzo mocno odczują klienci firm z sektora transportu, którzy korzystają z ich z usług każdego dnia, w tym pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość.

Co więcej, transport odpowiada nie tylko za przewóz osób, ale również za dostawy komponentów czy towarów, a zajmujący się tym pracownicy również chorują. Wcześniej epidemia przerwała już łańcuch dostaw, teraz może zrobić to kolejny raz – dodaje ekspert

Zmiany w komunikacji miejskiej – brakuje kierowców

W niektórych miastach pracownicy komunikacji miejskiej i regionalnej na tyle często przybywają na kwarantannach lub w izolacji, ze względu na Covid-19, że coraz trudniej o zastępstwa, przede wszystkim kierowców. Sytuacja zmusza do zmian w rozkładach jazdy.

Pasażerowie muszą się liczyć z niedogodnościami. Przewoźnicy już wprowadzają zmiany w rozkładach jazdy, ograniczają liczbę kursów autobusów czy taboru kolejowego, jak np. w przypadku Łódzkiej Kolej Aglomeracyjnej, która podjęła decyzję o zwieszeniu kursowania części pociągów, niektóre z nich mają wrócić na tory 12 marca br. – informuje Grupa Progres.

Od 31 stycznia br. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (obejmująca 41 gmin) – w tym Katowice, Tychy, Bytom czy Mysłowice – wprowadza zmiany w komunikacji miejskiej. Podobnie jest w Lublinie, Opolu, Poznaniu czy Łodzi. Wszystko za sprawą pogarszającej się sytuacji epidemicznej powodującej lawinę zakażeń COVID-19 wśród pracowników transportu, nałożone kwarantanny czy izolacje, a także choroby, które wskutek utrudnionego dostępu do lekarzy i możliwości leczenia w czasie pandemii stały się schorzeniami przewlekłymi.

Braki kadrowe w branży transportowej – to także brak kurierów w firmach dostawczych

Wzmożone rekrutacje dla kierowców w firmach transportowych, spedycyjnych, gastronomicznych i nie tylko, wynikają z rotacji pracowników. W serwisach Pracuj.pl oraz Olx.pl codziennie znajdziemy łącznie blisko trzy tysiące ofert pracy dla kierowców/kurierów. Braki kadrowe w branży transportowej to skutek uboczny pandemii, którą coraz bardziej zaczynają odczuwać klienci.

Wybierz telefon na miarę swoich potrzeb!

Materiały promocyjne partnera
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu