https://strefabiznesu.pl
reklama

Targowiska to nie przeżytek. Mały biznes ma wielką siłę

Katarzyna Zawada
Piotr Kacperski: Życzę lokalnym przedsiębiorcom wszystkiego dobrego, żeby się nie poddawali.
Piotr Kacperski: Życzę lokalnym przedsiębiorcom wszystkiego dobrego, żeby się nie poddawali. Adam Jankowski/Polska Press
Biznes, niezależnie czy lokalny, czy też krajowy lub międzynarodowy, to przede wszystkim ludzie. Sukces zaczyna się od słuchania oraz czerpania z ich doświadczenia. O tym, jak ważne są fundamenty, mówi Strefie Biznesu Piotr Kacperski, prezes targowiska i spółki Manhattan w Szczecinie, laureat 1. miejsca w plebiscycie „Osobowość Roku 2024” Polska Press w kategorii biznesowej.

Spis treści

Mali przedsiębiorcy mogą osiągać sukcesy

24 maja w Zamku Królewskim w Warszawie, głosami czytelników, nagrodzono wyjątkowe osobowości w kilku kategoriach. Biznes zdominował Piotr Kacperski z Zachodniopomorskiego. Z handlem związany jest od 30 lat, od pięciu sprawdza się jako prezes Centrum Handlowo-Usługowego Manhattan w Szczecinie, które daje pracę setkom ludzi.

Jak sam mówi, trzeba walczyć z przeciwnościami losu, być uczciwym i godnym zaufania dla innych. Dba nie tylko o finansowe aspekty targowiska, jest też głosem kupców, dla których Manhattan to czasem całe życie. Czy zatem bycie przedsiębiorcą jest łatwe i przyjemne?

Na pewno jest łatwo, jeśli zauważamy i słuchamy, co mówią mali przedsiębiorcy. Na słuchaniu, ich wiedzy, doświadczeniu buduje się fundamenty, które trudno jest zburzyć. Jesteśmy tym przykładem, bo jesteśmy przedsiębiorcami lokalnymi. Musieliśmy poradzić sobie z ciężkimi czasami pandemii, jednak istniejemy i dajemy sobie świetnie radę, czego życzę też innym osobom.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Wielu przedstawicieli biznesu zwraca uwagę na potrzebę większego wsparcia.

Największym wsparciem w świecie tego biznesu, byłoby wsparcie lokalnych władz, miejskich, gminnych, dlatego, że dla nas to jest ważne, ciężko jest walczyć małym potencjałem z dużymi korporacjami, przyznaje Kacperski.

Rozmowa z prezesem Piotrem Kacperskim: Targowiska mają sens, takie miejsca trzeba zachować

Targowiska mają swoich zwolenników. To gwarancja jakościowych towarów

Sprzedaż wciąż ewoluuje, zarówno sklepy, jak i targowiska, zmieniły się na przestrzeni ostatnich 10, 20 lat. Mimo konkurencji w postaci handlu online wciąż są miłośnicy wycieczek na lokalne stoiska.

Trzeba to wspierać, przekazywać, że sprzedajemy dobre produkty, nawet jeśli są droższe, to jakościowo są na pewno lepsze. To nie tylko sprzedaż i kupno, to ma łączyć pokolenia, przychodzą ludzie starsi, młodsi, mamy chwilkę zatrzymania, inaczej jak w marketach, czy dużym biznesie, mówi prezes.

Dodaje, że w tych trudnych czasach, takie miejsca trzeba zachować. Tu zwracam się do lokalnych polityków, żeby nam chociaż zostawiali te miejsca. Dzisiaj jest nas 50 procent, za moment, jeżeli będziemy szanowani, może to być 90-100 procent i przekażemy to następnym pokoleniom.

Adam Jankowski/Polska Press

Bycie przedsiębiorcą jest wymagające, ale przynosi satysfakcję. Jaka jest recepta na sukces? Zapewne u każdego inna, ale to, co najważniejsze, to zapał i wiara.

Nie uciekać przed problemami, rozwiązywać je, cieszyć się tym, co mamy. Życzę lokalnym przedsiębiorcom wszystkiego dobrego, żeby się nie poddawali, to zielone światełko w tunelu jest, razem będziemy silniejsi, podsumowuje Piotr Kacperski.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Coraz bliżej wprowadzenia przepisów dotyczących jawności wynagrodzeń

Coraz bliżej wprowadzenia przepisów dotyczących jawności wynagrodzeń

Polska Rada Biznesu ma nowe władze

Polska Rada Biznesu ma nowe władze

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu